רוסית ערבית אנגלית ספרדית צרפתית גרמנית איטלקית
למגזין הדיגיטלי
למגזינים הקודמים
 
 
מבזק חדשות
 
 
 

דף הבית >> יופי! של איפור >> תעשיית האשליות (חלק ב')
 

 מה הופך מאפר למאפר אפקטים טוב? כישורים טכניים או אומנותיים? כישרון או ניסיון? המדריך המלא לאיפור אפקטים. כתבה שנייה בסדרה

 אתי דרייפוס
(רשימת תמונות - בסוף הכתבה)
 
בכתבה הקודמת כינסנו מגדולי המומחים בארץ לתחום האפקטים המיוחדים באיפור, והם תרמו לנו מנסיונם העשיר בכל הנוגע ללימוד התחום, התמחות בו, עבודה עם חומרים וטיפים למי שרוצה להשתלב במקצוע. בכתבה זו אנחנו ממשיכים את המסע בו הם ישתפו אותנו בצדדים אישיים יותר של עבודתם ונגלה שהתשובה לויכוח הישן: כשרון או נסיון, היא הרבה יותר מורכבת, ויש לה הרבה צדדים נוספים. הפעם, הצטרפו גם פליקס שטיין שיש לו בי"ס ובשורה לענף ורונית מזעקי, שמאפרת גם לתאטרון.
גיורא שביט, מאפר בעל שם עולמי ובעל בית ספר למקצועות האיפור ומפעל לייצור איפור,  ירין שחף, מאפר ובעל בית ספר לאיפור, יוסי ביטון מאפר ובעל קו מוצרים, יבואנית חברת 'קריולן' הגרמנית שמתמחה במוצרי איפור מקצועיים ובהעברת קורסים, דובי פריגר אמן האפקטים המיוחדים בעל הרזומה המרשים מהארץ ומחו"ל, סטן לנצמן המאפר והאמן, והרמוני רוט שבתאי, מאפרת ומנהלת פורום של איפור באינטרנט – עונים על השאלות.
מהי העבודה שאתם הכי גאים בה ?
גיורא: "עבדתי באופרה של פאריז, בטלוויזיה בצרפת, עבדתי בחוף המערבי של ארה"ב כולל סרטים כמו שם הורד בו הייתי עוזר, הוצאתי ספר איפורי גוף, עשיתי המון סוגי עבודות, ואני מרצה בתחום ביותר מ- 20 מדינות נכון להיום, וכמובן בעל מפעל ובו עשרות חומרים לאיפור אומנותי ואפקטים מיוחדים. אבל העבודה שאני הכי גאה בה היא היכולת שלי לאחר 25 שנות פעילות, להעביר את כל הידע שלי הלאה בסדנאות ובקורסים שלי, ושעדיין אני מרגיש שאני בתחילת הדרך. מכל מקום ברור שברזומה שלי ישנם דברים שישארו לעוד הרבה שנים כמו תחילת סידרת ציורי בעלי החיים על ידיים של שעוני סיטיזן, הדרכת 50 הציירים המובילים ביבשת אמריקה בציורי גוף ושימוש בהתזת צבע דבר שבסופו של דבר הביא לעולם את סדרת הספרים של רוברטו אדווארדס, פרוייקט שנמשך שלוש שנים שבסופו יצאו לאור שני ספרים עבי כרס".
ירין: "יצירה ואיפור של המסכה לדודו פישר בהצגה הגיבן מנוטרדאם ואולי גם הדמיה של רגליים שבורות ומרוסקות לבחינה של רופאים באוניברסיטת בן גוריון".
דובי: "אחת העבודות המורכבות ביותר שהכנתי היתה המכשפה למחזה "פירות מוזרים" שעלה בתאטרון בלונדון. תהליך הכנת המכשפה נמשך כשלושה שבועות וכללה יציקות גבס, פיסול תווי הפנים ובניית 11 תבניות שונות. עבודה זו זכתה לשלל ביקורות אוהדות, ובין השאר פורסמה ב- "Make Up Artist Magazine" ירחון המאפרים המוביל בעולם, ובהדגמות המופיעות באתר "themakeupgallery.info" האתר שמציג מבחר עבודות איפור של כל הזמנים. עבודה מוצלחת נוספת היא "בתו של גאנש" שיצרתי עבור חברת הפקה הודית. בנוסף להכנת שלוש תבניות מורכבות הייתי אחראי על המראה כולו כולל בניה של אביזרים, הכנת כתר מוזהב ותלבושת הסארי המסורתית. מעבר לכך ,המשימה המאתגרת ביותר שהוטלה עליי במהלך עבודתי בתחום היתה להכין מומיה בגודל טבעי, שתראה אמינה וגם תחוש אמיתית למגע-יד. היא נועדה לשמש בהצגה שהועלתה בתאטרון לאומנויות של קיימברידג', שבמהלכה השתלשלה המומיה מתקרת האולם אל הבמה. ההפקה ביקשה לגרום לצופים לתהות האם מדובר בשחקן או בבובה. פיסול בסדר גודל כזה גזל מספר שבועות עקב ההקפדה על הפרטים, ולאור גודלה של המומיה הייתי צריך ליצוק את התבניות מפיברגלס על מנת שתהיינה קלות-משקל. עקב התנוחה הסבוכה של המומיה, שהוכנה כך שידיה היו משולבות ורגליה משוכלות בהטיה קלה הצידה, שילבתי יחד חמש תבניות, שמולאו בתרכובת של ספוג מוקצף בציפוי לטקס. צביעה בצבע גמיש, הדבקת ציפורניים רקובות ושזירת שיער מטונף השלימו את המראה הרצוי.   כמו כן זכיתי  באליפות הארץ בציורי גוף ב 2006 במקום ראשון עם היצירה "עפר דם ופלדה".
יוסי: "העבודה שאני הכי גאה בה באופן כללי, כמאפר, היא תערוכת קוסמופרוף באיטליה - זו תערוכת היופי הגדולה בעולם המתקיימת כל שנה. בשנה שעברה המפעל הגדול בעולם של מוצרי איפור שכר את שירותי, והכנתי להם את סרטון הפרזנטציה אשר הוצג באופן שוטף על מסכי ענק בתערוכה".
הרמוני: "לכל עבודה יש את היתרונות שלה וזו הנאה גדולה. מצחיק לומר שאת העבודה הראשונה שלי לעולם לא אשכח, כיוון שבעלי תרם את פניו והסכים שאדביק עליו לטקס ואצור לו פנס בעין. אני עובדת עם עמותת 'קליקארט' והייתי גאה מאוד לעזור להפוך ילד למתאגרף ולעזור לו להגשים חלום".
סטן:"אצלי, זה עניין של אופי שברגע שאני מתכנן עבודה אני חושב שזו תהיה העבודה הכי מורכבת והכי טובה שלי אי פעם, אבל שניה אחרי שסיימתי אני חושב על האתגר הבא, ולכן אין עבודה מסויימת שאני הכי גאה בה, אולי בעצם, העבודה הבאה שלי...".
איזה סיפורים מעניינים/מצחיקים/עצובים קרו לכם בעבודה?
ירין: "איפרתי לסרט, והייתה סצנה בה השחקן היה אמור לקבל מכות ברחוב. האיפור יצא כל כך אמין שבדרך לרחוב בו אמורים היו לצלם את הסצנה עצרה אותנו משטרה לברר מי הרביץ לבחור. הייתי צריך לשלוף את כל המוצרים כדי שיאמינו לי שזה איפור.
גיורא: "בתחום של איפורי מתים בשנת 85, עבדתי כמאפר גוויות כמקובל אצל הנוצרים לטקס ההשכבה, ואיפרתי מת בפאריז, אולם התלהבתי יתר על המידה ולמעשה 'עשיתי לו ניתוח פלסטי'. כשבאו קרוביו אמרו, הוא מעולם לא נראה טוב יותר".
סטן: "פעם היה שיעור בערב בסטודיו והיינו צריכים להראות איפור יפני מסורתי, ובגלל השעה המאוחרת וחוסר האפשרות לשטוף את החומר בקלות נסענו, אני והדוגמנית בתחבורה ציבורית עם האיפור הכבד, מת"א עד ראשון לציון. כולם באוטובוס גילו עניין ושאלו אם זו הצגה או אירוע מיוחד".
דובי: "לפני מספר שנים, לצורך צילומי סרטון למלחמה בתאונות הדרכים בסאות'וורק, אנגליה, איפרתי נהג על מנת שייראה כאילו נפגע בתאונת דרכים חזיתית. יצרתי לו נפיחויות ושטפי דם סביב העיניים, שבר באף ודימומים מהפה. את האיפור יצרתי בקרוון-צוענים נטוש שחנה בסמוך, מאחר ואלו היו צילומי חוץ ולא היה לי חדר איפור מאובזר. בסיום האיפור הוריתי לשחקן מרוטש-הפנים להמתין לקריאה בעוד הצוות הטכני מקים את הציוד על הכביש. עוד בטרם החלו הצילומים החל לרדת גשם שדלף לתוך הקרוון וגרם לקצר חשמלי בגנרטור הממוקם שם. השחקן, שישב בקרוון לבדו, מיהר החוצה להזעיק טכנאי והחל לקרוא בקולי קולות, כשהוא שוכח שהוא מאופר. אנשי הצוות שראו אותו יצא מהקרוון אפוף עשן בפנים פגועות ומדממות, הקימו המולה רבה מכיוון שהם היו בטוחים שהוא נפגע. רבים מהם מיהרו להגיש לו עזרה ראשונה, כשהוא-עצמו לא הבין למה נטפלים אליו במקום לטפל בשריפה שפרצה. רק אחרי שהסביר להם שהוא בריא ושלם ובסך הכל קצת מאופר הוקל לכולם. חלקם התרעמו על הפאניקה שיצרתי אבל הבמאי היה מרוצה".
הרמוני: "לי יש סיפור עצוב. בעקבות פרויקט מסוים ביקרתי מספר פעמים במחלקה אונקולוגית והכרתי אישה מקסימה. כאשר הגעתי להודות לה על עזרתה הרבה, התגלה לי שהיא נפטרה".
יוסי: "גם אני חוויתי מקרה עצוב. איפרתי אישה שפניה הושחתו בעקבות פיגוע רצחני בעפולה. נבחרתי לשקם את פניה ליום חתונתה באמצעות האיפור וממש כאב לי הלב עליה והיא לנצח תיחרט בזיכרוני. סיפור מצחיק שזכור לי הוא שנסעתי עם דוגמן לתערוכת איפורי גוף בגרמניה בה השתתפתי, לכבוד הנסיעה הדוגמן החליט להוריד את שערות גופו בשעווה וכל גופו התמלא בפריחה. כל הטיסה הוא לא הפסיק להתגרד".
מהו לדעתכם המרכז העולמי של תחום? האם ישראל הקטנה היא חלק ממנו?
קריולן: "כל תעשיית הקולנוע בלוס אנג'לס מייצרת מומחים בנושא איפור האפקטים. זוהי התעשיה המרכזית. בכלל, ארצות הברית ואנגליה הן המדינות הכי מפותחות בתחום".
ירין: "ישראל בתאוצה בכל הקשור למדיה. יש יותר הפקות מקור, יותר סדרות ישראליות, יותר סרטים ותוכניות טלוויזיה וכמובן בעקבות זאת, יותר דרישה למאפרים. יש יותר מודעות. אין ספק שהיום פונים אלי יותר מעסיקים בבקשה למאפרים".
דובי: "תעשיית הסרטים תופסת תאוצה ומראה סימני התפתחות והשתכללות בשנים האחרונות. אני מאמין שכשהמפיקים והתסריטאים הישראלים יכירו יותר את התחום וידעו מה מסוגל אמן אפקטים לעשות, הם יתאימו את התסריטים כך שיתנו ביטוי לכישורים אלה. בסרטי מלחמה המוצגים כיום בקולנוע הישראלי, מצלמים פיצוץ מרחוק ואח"כ פעילות אפופת עשן, מטושטשת ומצולמת באופן  תזזיתי מבלי להתמקד על פרטים. השאיפה היא להציג לצופים קטיעות של איברים באופן ברור, פצעים פתוחים וסימני פגיעה משכנעים, כפי שנראו בסרטים כמו "להציל את טוראי ראיין", "מטאל ג'קט" וכיו"ב. אני גם מקווה שיתחילו לצלם סרטי אימה ומדע בדיוני, ז'אנר שלא נפוץ בישראל. בסרטים כאלה הגבול תלוי בדמיון ולדמיון כידוע אין גבולות".
הרמוני: "ככל שידוע לי, העשייה בארץ היא בדרך כלל כחלק קטן מהפקה בה האפקטים המיוחדים תופסים מקום קטן יחסית, אבל אפשר למצוא פרויקטים שמאפשרים מקום לדמיון וליצירתיות, כמו למשל 'ארץ נהדרת'".
סטן: "למרות שיש עבודה בארץ, לעבוד בהוליווד זו השאיפה הכי גדולה. היום יש בעיה כי מחשבים מחליפים את רוב האפקטים שפעם היו עושים בידיים. מתישהו המחשב 'יקח' את העבודה מהמאפר כי זה יותר זול. לייצר מסיכה בידיים זה עניין של אלפי דולרים".
מי לדעתם המאפר הכי גדול בעולם? האם יש מישהו שמשמש לכם השראה?
דובי: "ריק בייקר הוא מאפר האפקטים המוביל כיום בעולם. זכה בששה פרסי אוסקר, שני פרסי BAFTA המקבילה הבריטית לאוסקר, חמישה פרסי הטלוויזיה Saturn ובנוסף היה מועמד לעוד עשרות פרסים אחרים בתחום האיפור. בין סרטיו "מלחמת הכוכבים" (1977), "זאב אמריקאי בלונדון" (1981), "גורילות בערפל" (1988), "גברים בשחור" (1997, 2002), "הפרופסור המטורף" (1996, 2000), "כוכב הקופים" (2001), "הצלצול" (2002), "הלבוי" (2004) "בטמן לנצח" (2005) ועוד רבים. בייקר אף היה אחראי לאיפור בקליפ המפורסם והמצליח ביותר בכל הזמנים "מותחן" (1983) של מייקל ג'קסון. בזכות קפדנותו הרבה לפרטים, דמיונו המפותח ויכולתו לשעות עבודה ארוכות, יחד עם אהבתו לאיפור, שהתפתחה עוד בילדותו, הפך בייקר למושא הערצה ומקור השראה בקרב אלפי מאפרים בכל העולם".
הרמוני: "יש כמה וכמה טובים. השם הראשון שלדעתי חשוב לציין הוא Dick Smith, שעובד כמאפר כבר 61 שנים, ותרם רבות לתחום. וכמו שדובי אמר,  Rick Baker, שזכה במגוון פרסים לאיפור הטוב ביותר, כולל האוסקר, הוא עוד מאפר שחובה לציין כאשר מזכירים מאפרים דגולים בתחום. מאפר נוסף שעובד בצורה מרשימה הוא כמובן Tom Savini, אמן איפור שיצר את האיפור למגוון נרחב של סרטי אימה כמו שחר המתים, ורבים נוספים. אני מאוד ממליצה לחקור עליהם באינטרנט, כיוון שניתן למצוא גם ראיונות מצולמים וגם תמונות רבות של עבודות שלהם".
ועכשיו לשאלת מליון הדולר, מה יותר חשוב, כשרון או נסיון?
ירין: מובן שכשרון וניסיון מאוד חשובים אך מניסיוני, יחסי אנוש מצוינים וידע רחב בתחומים המשיקים לאיפור (כמו שיער, סטיילינג וכו'), תורמים מאוד להשתלבות מהירה בתחום".
גיורא: "רוב העבודה היא טכנית. למעשה כמעט כל העבודה היא טכנית ויש ללמוד אותה ולפתח אותה, הכישרון קיים או שלא. אולם רובנו טכנאים ולא אומנים. ישנה זילות במושג אומן, אומן יוצר משהו חדש, כך שאני חוזר על מה שאמרתי קודם, תנסה ליצור גם אם לא 'יוצא לך מי יודע מה' כי אם יש כישרון אז הוא יתבטא בעזרת התעוזה ולמידת הטכניקה, אל תהיה מעתיקן של אחרים. זה נכון רק בשלב הראשון ולא יותר. מכאן, שנסיון חשוב אולם לא בהכרח יעזור לך ליצור אם לא תעז".
הרמוני: "אני לא מזלזלת בניסיון כלל, אבל יצירתיות חשובה מאוד לדעתי. היצירתיות עוזרת בין השאר לאתר תחליפים מחיי היום יום כאשר אין תקציב מטעם ההפקה למוצרים המקצועיים ולמצוא פתרונות למצבים בעיתים, דבר אותו נדרשים לעשות פעמים רבות".
סטן: "אני מסכים מאוד עם גיורא, רוב העבודה היא טכנית. חלק מאוד חשוב בעבודה זה סבלנות. הישראלים רוצים תוצאות ומהר, ויש עבודות שלוקחות הרבה זמן. צריך להבין שיותר מהיצירתיות והנשמה, צריך להשקיע זמן וטכניקה טובה. מאחורי אמן טוב עומד בית ספר רציני שמלמד את התורות והתיאוריות הרלבנטיות, כמו בחו"ל. אני משתמש בעבודה שלי הרבה פעמים בנוסחאות ופחות במופשט. נוסחאות מתמטיות ממש. כך שבנוסף לכשרון ולנסיון צריך הרבה ידע".
יוסי: "זאת שאלה מכשילה לדעתי, חשוב מאד הכישרון אך, ללא אימון ותרגול לא ניתן להתבלט. השילוב בין השניים הכישרון והניסיון 'ירים' את המאפר ויבדיל אותו מהמאפרים האחרים. בכל אופן לדעתי הדבר שחשוב יותר מבין שניהם הוא הרצון באמת להצליח".
אז אולי מה שיוסי אומר היא האמירה החשובה ביותר לכל תחום מקצועי שבו רוצים להצליח -  הרצון האמיתי "לעשות את זה" - להתבלט מעל כולם. הרי אנשי מקצוע טובים יש בכל תחום, אולי מה שמייחד את המצליחים ביותר זה המוטיבציה, הדבקות במטרה, והנכונות לעבוד עבודה קשה בשעות ארוכות ובתנאים לא פשוטים, וגם כמובן השיווק העצמי, מעבר לכשרון, הוותק, יחסי האנוש וכל שאר הטיפים המצויינים שנתנו אנשי המקצוע.

פליקס שטיין: לאגד נבחרת מאפרים

פליקס שטיין, מאפר מפורסם ובעל בית ספר לאיפור.
למרות התחרות הגדולה בתחום פליקס מפרגן לכולם וחושב שבארץ יש מאפרים מוכשרים מאוד. החלום שלו הוא להקים קבוצת מאפרים מקצועיים ארצית שתניף את דגל ישראל בתחרויות עולמיות. שאלנו את פליקס איך נראה עולם איפור האפקטים המיוחדים מנקודת מבטו של מורה.
איך היית משרטט את דיוקנו של התלמיד האידאלי?
"תלמיד עם פנטזיה ודייקנות הוא התלמיד האידיאלי, אדם עם מרץ שיש לו אגו מפותח".
למה דווקא אגו?
"כי איפור זו אמנות ואם לא חשוב לך איך אתה נראה מול אנשים אין לך 'פוש'. בארץ יש המון מאפרים, אם אתה כמו כולם ולא מתבלט ודוחף, אין לך עבודה".
איך אתה עוזר לתלמידים שלך להשתלב בשוק?
"כבר בשיעור שישי אני נותן עבודות כדי לתת לכולם צ'אנס. לא רק להכי טובים. כולם מקבלים אפשרות להתנסות עם צלמים".
וזה מוכיח את עצמו?
"בשיעור חמישי תלמידה שלי כבר הלכה לתצוגה של ספרים והיא הצליחה יותר מתלמידות שמסיימות את הקורס".
נראה כאילו בשוק האיפור המקצועי בולטים יותר הגברים?
"כן, אבל בכיתות יש יותר נשים. בין 12 נשים יש גבר אחד".
מה השיטה שלך כמורה?
"השיטה שלי אירופאית יותר, אני נותן יותר יד חופשית, יותר מקום לפנטזיה, ואני נותן המון הפקות לתלמידים, עוזר למצוא עבודה.
יש אצלי שיעור שאסור לגעת בו באיפור מקצועי. התלמידים צריכים להשתמש באורז, אטריות, חומרים שנמצאים במטבח. הם מקבלים פרוייקט, פרסום מוצר למשל, הפרוייקט צריך למסור מסר שקשור למוצר. כדי להצליח צריך להבין בסטיילינג, היסטוריה, תאורה, לא רק באיפור, וצריך המון יצירתיות.
מותגים הם לא הדבר החשוב באיפור אפקטים והיקר הוא לא בהכרח הטוב ביותר. אפשר להשתמש גם בחומרים אחרים שלא קשורים לאיפור".
אז כמה זמן לוקח ללמוד?
"אפקטים לומדים כמה שיעורים, את הטכניקה מאוד פשוט ללמד. מה שאי אפשר ללמד זה את הכשרון".
האם יש מספיק עבודה לכולם?
"עבודה בספיישל אפקט יש גם בארץ בעיקר בפרסומות, בתיאטרון.
התעשיה לא מאורגנת, אין כמעט ירחונים מקצועיים, רק בשנתיים האחרונות משהו זז".
ומה קורה בעולם?
"עכשיו אני נוסע לגרמניה לפגישה של OMC, ארגון של ספרים ומאפרים עולמי.
הם עושים תחרות בין מאפרים, הייתי בתחרות באירופה וקיבלתי מקום שני בתחרות 'בודי ארט'. כדי להתקבל לארגון צריך לעבור מבחן, ולהוכיח שיש לך מאמן מקצועי בתחום.
אני עכשיו מאמן בעצמי, אבל בהתחלה היה לי מאמן במוסקבה. הכי חזקים בעולם אלה המאפרים במוסקבה, כבר יותר מעשר שנים הם במקום הראשון".
איך אתה מסביר באמת את העובדה שיש המון מאפרים מקצועיים מאוד ממוצא רוסי?
"זה פשוט. דייקנות, זה מה שיש להם, העבודה שלהם  נקייה. מבחינה טכנית הם חזקים מאוד. לדעתי בארץ המאפרים ברמה טובה, אבל עצלנים לגמרי, לא מדייקים, אין להם סבלנות והם גם לא נוסעים לתחרויות בעולם וחבל".
אז מה הטיפ שלך למי שרוצה להצליח?
"לנסות לעבוד עם כל מיני חומרים, להיכנס למטבח ולעבוד עם חומרים מוזרים.
להסתכל הרבה על עבודות אחרים ולהשתתף בהשתלמויות ובמאסטר קלאס".

רונית מזעקי: לאפר לתיאטרון  

רונית מזעקי עובדת כמאפרת בתיאטרון "השדרה" של מנחם גולן, שאלנו אותה במה מיוחדת עבודת המאפר בתיאטרון.
"הבמה היא שטח גדול עם מצבי תאורה משתנים.
איפור הבמה הוא איפור מודגש ובולט על ידי שימוש בצבעים ניגודיים – קונטרסטים, בהיר מול כהה, שחור ולבן, האיפור תחום, חד והבעות פניהם ברורות ומודגשות כדי שיהיה אפשר להבחין בהן גם ממרחק גדול במושבים האחוריים. בתיאטרון אי אפשר לעשות קלוז אפ ולכן אין צורך בגימורים מאוד מדוייקים ועדינים".
אם היינו פותחים את תיק האיפור שלך מה היינו מוצאים בתוכו?
"ישנם מוצרים שאני לא זזה בלעדיהם: שני סוגי דבקים, שני סוגי שעווה רכה וקשה יותר, אלכוהול, לטקס, צבעי שמן שחור לבן, עפרונות (בעיקר שחור, לבן, חום ואדום), אייליינר, מסקרה ותוספות: ריסים, אבנים, זקנים, פאות, שפמים וספרי מקבע".
איך את בונה דמות?
"איפור במה מתאר ומספר את אופי הדמות אותה מגלם השחקן או הרקדן, לכן האיפור נבנה באמצעות התייחסות כוללת של הסיפור מאחורי הדמות/הלבוש/הבמה/הקונספט כולו. הדמות צריכה להיות משכנעת ולהתאים לדרישת התפקיד. לעיתים הדמות מצריכה ממך לעשות עבודת תחקיר לפני, להיעזר ולשאוב השראה מאמנים ומסרטים. התחום מתפתח כל הזמן, יש טכניקות חדשות, מוצרים חדשים וזה דורש השקעה".
אז אם כך, למי מתאים התחום?
"איפור במה דורש שעות עבודה רבות, להיות שותף עד הסוף שלא כמו בטלוויזיה, איפור במה הוא הדמות, לפיו ודרכו השחקן משחק ומרגיש, ולכן זה מתאים למאפרים שמוכנים למידה כזו של מעורבות".
מה הטיפים שלך למי שרוצה לעסוק בתחום?
"לשדרג את תיק האיפור עם מוצרים איכותיים מתקדמים.
להעשיר את הידע דרך אינטרנט, פורומים העוסקים בתחום, סדנאות, הרצאות.
להצטרף למאפרים בשעת מעשה.
לדעת לעבוד בשיתוף פעולה עם צוותי ההפקה.
להיות נחמד ונעים כלפי האנשים שאיתם אתה עובד ולא פחות מול השחקנים שאתה מאפר.
עם חיוך וחשיבה חיובית הכל זורם נכון ומצליח". 
 
 
 רשימת תמונות, לפי סדר הופעתן (מלמעלה למטה)
1 פליקס שטיין בעבודה
2. עבודה מתוך פרויקט סיום של תלמיד בית הספר של גיורא שביט: הדבקת קרחת, הגדלת אף וגבות.
3. יוסי ביטון בעבודה; צילום: ליאור ליבוביץ
4. איפור: בוגרי ירין שחף; צילום: אבי משולם
5. עבודה של סטן לנצמן. מקום שני בתחרות ציורי גוף ב- 'beauty pro' האחרון
6. ה"מומיה" של דובי פריגור
7. איפור: פליקס שטיין; צילום: ארקדי ברונשטיין; דוגמנית: אירינה פצ'יסצ'ב
8. איפור רונית מזעקי. צחי נוי מתוך הצגה בתיאטרון 'השדרה' של מנחם גולן. צילום: אליה


 

 

         הקלק כאן - לפרסום חינם של מודעת דרושים ביופי!        

       הקלק כאן - לקבלת חדשות ועדכונים חינם למייל שלך       

        הקלק כאן - לשאול, להעיר ולדסקס בפורום האתר          


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page

 

 
הוצאה לאור, ייזום, הפקות
 
כל נושא המופיע באתר זה נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי, או אחר | חומר פירסומי המופיע באתר הינו באחריות החברות המפרסמות בלבד.
© כל הזכויות שמורות לחברת טלר תקשורת בע"מ

 הוספה למועדפים   |   חזור למעלה   |   הפוך לעמוד הבית   |   מפת האתר   |    

לייבסיטי - בניית אתרים